Συνάδελφοι του Στρατού Ξηράς, σας καλούμε σε αγώνα διαρκείας.

Συνάδελφοι του Πολεμικού Ναυτικού, σας καλούμε σε αγώνα διαρκείας.

Συνάδελφοι της Πολεμικής Αεροπορίας, σας καλούμε σε αγώνα διαρκείας.

Συνάδελφοι της Ελληνικής Αστυνομίας, σας καλούμε σε αγώνα διαρκείας.

Συνάδελφοι του Λιμενικού Σώματος, σας καλούμε σε αγώνα διαρκείας.

Συνάδελφοι της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, σας καλούμε σε αγώνα διαρκείας.

24 Ιαν 2017

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ–ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Η Κίνηση για την Εθνική Άμυνα Τιμώντας τους νεκρούς των Ιμίων καλεί Συναδέλφους καθώς και φορείς να παραστούν και να τιμήσουν τους νεκρούς μας


ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ

http://www.ketha.gr/index.html

E-Mail ketha@ketha.gr

Ζαλόγγου 7, 106.78 Αθήνα Ελλάδα


                                                                                                    24/1/2017
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η Κίνηση για την Εθνική Άμυνα

Τιμώντας τους νεκρούς των Ιμίων:

        Αντιναύαρχο Χ. Καραθανάση, 34 ετών, κυβερνήτη,
        Αντιναύαρχο Π. Βλαχάκο, 31 ετών, συγκυβερνήτη, και
        Πλοίαρχο Ε. Γιαλοψό, 29 ετών, χειριστή συσκευών.

καθώς και όλους όσους μέχρι σήμερα δώσανε την ζωή τους, στην εκτέλεση του καθήκοντος, υπερασπιζόμενοι τα κυριαρχικά μας δικαιώματα στο Αιγαίο αλλά και στην υπόλοιπη πατρίδα, με την ευκαιρία της επετείου της θυσίας τους, διοργανώνει εκδήλωση τιμής στο μνημείο των πεσόντων, που βρίσκεται στη συμβολή της λ. Β. Σοφίας και των οδών Ρηγίλλης και Μουρούζη
την ΤΡΙΤΗ 31 Ιανουαρίου 2017.
Καλούμε
Συναδέλφους καθώς και φορείς αποδέκτες του παρόντος
να παραστούν και να τιμήσουν τους νεκρούς μας.
Ώρα 12.00: Συνάντηση έξω από το Πολεμικό Μουσείο (στάση Ευαγγελισμός).
Ώρα 12.20: Μετακίνηση προς το μνημείο
Ώρα 12.30: Κατάθεση στεφάνων

Η συνεχώς κλιμακούμενη τουρκική προκλητικότητα στο Αιγαίο με την ανοχή αλλά και την ενθάρρυνση των ΝΑΤΟ-ΕΕ-ΗΠΑ, σε συνδυασμό με τους ανταγωνισμούς στην ευρύτερη περιοχή της Αν. Μεσογείου για τον έλεγχο και εκμετάλλευση των φυσικών πόρων και των δρόμων μεταφοράς τους, αυξάνουν δραματικά τις πιθανότητες γενικότερων πολεμικών αναφλέξεων και εμπλοκής σ' αυτές της πατρίδας μας.
Καλούν τον Ελληνικό λαό, να συνταχθεί με τη στήριξη κερδοφόρων πολεμικών επιχειρήσεων άλλων και ξένων προς τις ανάγκες του, τη στιγμή που μέσω των οικονομικών περικοπών που του επιβάλλουν, οδηγείται στα όρια των βιολογικών του αντοχών.
Καταδικάζουν τις Ένοπλες Δυνάμεις σε εμπλοκή τους σε πολεμικές επιχειρήσεις, θυσιάζοντας στο βωμό ξένων συμφερόντων, ότι πιο πολύτιμο διαθέτει η πατρίδα μας, τη νεολαία της και το αύριο των επόμενων γενιών. 

Παρακαλούμε για δηλώσεις συμμετοχής φορέων είτε ηλεκτρονικά, είτε στον συντονιστή Νίκο Παπαναστάση τηλ. 6944870386

Η γραμματεία της ΚΕΘΑ

21 Ιαν 2017

Στις επάλξεις του αγώνα οι συνταξιούχοι μετά τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό

Στις επάλξεις του αγώνα κάλεσε όλους τους συνταξιούχους ο Δήμος Κουμπούρης,  πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνταξιούχων του ΙΚΑ, αμέσως μετά τη συνάντηση  που είχε με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, η αντιπροσωπεία των Συνεργαζόμενων Συνταξιουχικών Οργανώσεων ΙΚΑ, Δημοσίου, ΟΑΕΕ, ΠΟΣΕ OAEE, ΕΛΤΑ, ΝΑΤ και ΟΣΕ, το μεσημέρι της Παρασκευής 20 Γενάρη στο Μέγαρο Μαξίμου. Η συνάντηση έγινε ύστερα από αίτημα των συνταξιουχικών οργανώσεων στην τελευταία πανελλαδική κινητοποίηση που έγινε τον προηγούμενο μήνα, με τη συμμετοχή χιλιάδων συνταξιούχων από όλη τη χώρα.
Μιλώντας εκ μέρους των συνταξιουχικών οργανώσεων ο Δ. Κουμπούρης, είπε ότι εξέφρασαν τη μεγάλη ανησυχία τους για παραπέρα μειώσεις στις συντάξεις, παρά τα όσα τους είπε ο πρωθυπουργός ότι δεν θα γίνουν άλλες μειώσεις. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, έχουμε μεγάλη ανησυχία γιατί οι νόμοι που έχει ψηφίσει η κυβέρνηση και που προβλέπουν μειώσεις των συντάξεων, συνεχίζονται να εφαρμόζονται. Δεν μας πείθουν οι πρωθυπουργικές διαβεβαιώσεις, αφού οι νόμοι είναι ψηφισμένοι και η εφαρμογή τους είναι καθημερινή, ενώ ο «επανυπολογισμός» των συντάξεων θα φέρει νέες μειώσεις. 
Ο Δ. Κουμπούρης, είπε ότι στη συνάντηση έθεσαν στον πρωθυπουργό τα προβλήματά τους, που όπως επεσήμανε, έχουν χειροτερέψει την ζωή τους και τσακίσει τα δικαιώματά τους εξαιτίας των πολιτικών που διαχρονικά εφαρμόστηκαν αλλά και από την σημερινή συγκυβέρνηση με την πολιτική και τους νόμους που ψήφισε. Η χειροτέρευση της ζωής, συνέχισε ο Δήμος Κουμπούρης, αφορά στο σύνολο της λαϊκής εργατικής οικογένειας και στα νέα παιδιά που ακολουθούν,  αφορά στις δραστικές περικοπές στην υγεία και την πρόνοια, αφορά στον «κόφτη» που περικόπτει μισθούς, συντάξεις, δαπάνες.
Τέλος, αναφερόμενος στο επίδομα που δόθηκε στους συνταξιούχους, υπογράμμισε πως κακώς η κυβέρνηση το ονομάζει «13η σύνταξη». «Εμείς οι συνταξιούχοι δεν πληρώσαμε μια ζωή για να παίρνουμε επιδόματα. Θέλουμε τα δώρα μας κανονικά», τόνισε.
Τέλος, επανέφερε τις ανησυχίες των συνταξιούχων και για τον περίφημο «κόφτη», αφού όπως τόνισε «ακούμε κάθε φορά ότι δεν θα έχουμε άλλες περικοπές και περικοπές έχουμε. Αυτή είναι η εμπειρία μας».
«Κόφτης» και μετά το 2018 
Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας επιβεβαιώνει πως η κυβέρνηση συζητά την επέκταση του «κόφτη» και μετά το 2018 στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης, όπως πρόσφατα είχαν δηλώσει τόσο ο υπουργός Οικονομικών όσο και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Στην ανακοίνωση του πρωθυπουργικού γραφείου Τύπου που εκδόθηκε το βράδυ, αναφέρεται ότι «ο πρωθυπουργός επανέλαβε πως η κυβέρνηση ενόψει της αξιολόγησης δεν πρόκειται να δεχθεί να νομοθετήσει επιπλέον μέτρα για μετά το 2018, παρά μονάχα την επέκταση του αυτόματου μηχανισμού δημοσιονομικής προσαρμογής, για έναν και μόνο χρόνο».
Ο πρωθυπουργός εμμέσως πλην σαφώς παραδέχθηκε ότι η κυβέρνηση έχει μπει για τα καλά στη συζήτηση των πρόσθετων μέτρων και για να καθησυχάσει τους συνταξιούχους, μιας και ο δημοσιονομικός κόφτης έχει στο στόχαστρο πρώτα τους μισθούς και τις συντάξεις, υποστήριξε πως «το πιθανότερο είναι ότι, όπως συνέβη και φέτος με την χορήγηση 13ης σύνταξης, θα επιτευχθεί υπερ-πλεόνασμα που θα κατευθυνθεί στους κοινωνικά ασθενέστερους».
Βάφτισε και πάλι την προσωρινή ψευτοπαροχή 13η σύνταξη και παράλληλα επιβεβαίωσε ότι η φοροεπιδρομή θα συνεχιστεί σε βάρος του λαού για την επίτευξη των ματωμένων πρωτογενών πλεονασμάτων.

20 Ιαν 2017

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ Κάλεσμα για μαζική συμμετοχή στην ένστολη κινητοποίηση την Παρασκευή 20 Γενάρη

Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στην ένστολη πανελλαδική κινητοποίηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος, που θα γίνει σήμερα Παρασκευή 20 Γενάρη, στις 12 μ.,  στη στάση του μετρό «Ευαγγελισμός», απευθύνει η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών (ΕΑΚΠ). 

Η ΕΑΚΠ συμμετέχει στη συγκέντρωση και στην πορεία που θα ακολουθήσει προς τη Βουλή, με πλαίσιο αιτημάτων, προτάσεων και διεκδικήσεων, που στέλνει ξεκάθαρα το μήνυμα στην κυβέρνηση «να πεταχτούν στα σκουπίδια όλα τα μέτρα που ετοιμάζει εναντίον μας και που μας διαλύουν τη ζωή. 
Συγκεκριμένα, «ο νέος Κανονισμός Μεταθέσεων, που θα μας ξεσπιτώνει συνεχώς με μεταθέσεις και μετακινήσεις. Όχι μόνο στις ΠΥ των Εθνικών Οδών και των αεροδρομίων που ξεπούλησε η κυβέρνηση στη Fraport, αλλά και για υπηρεσίες σε όλη τη χώρα, προκειμένου να μπαλώσουν τα τεράστια κενά του Πυροσβεστικού Σώματος σε μόνιμο προσωπικό. Με τον Κανονισμό που έχουν έτοιμο, μας φορτώνουν με νέα οικονομικά βάρη και διαλύουν την υπηρεσιακή και οικογενειακή μας ζωή.
Η κατάργηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών και Κλιμακίων με την αναδιάρθρωση που προωθείται. Τα σχέδια για την πλήρη εμπορευματοποίηση και την ανταποδοτική λειτουργία του ΠΣ».
Όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή της η ΕΑΚΠ, «τα μέτρα αυτά, που υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο τη λειτουργία του ΠΣ, θα προκαλέσουν ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα στην πυρασφάλεια της χώρας. Τις συνέπειες θα τις βιώσει άμεσα ο λαός. Διαμαρτυρόμαστε ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που συνεχίζει και διευρύνει την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ». 

Οι διεκδικήσεις της ΕΑΚΠ είναι:
·         Να πάρει πίσω η κυβέρνηση, το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τον νέο Κανονισμό Μεταθέσεων. Να δημιουργηθεί, παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια που βάζουν οι αντιλαϊκές κυβερνήσεις, νέος δίκαιος, αξιοκρατικός Κανονισμός Μεταθέσεων που θα είναι υπέρ των πυροσβεστών και της πυρασφάλειας της χώρας, στη βάση της πρότασης που έχει καταθέσει η ΕΑΚΠ.
·         Να αυξηθούν οι δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού, για την κάλυψη όλων των αναγκών του Πυροσβεστικού Σώματος, την ικανοποίηση των αιτημάτων μας και την αναβάθμιση της πυρασφάλειας για το λαό.
·         Να μονιμοποιηθούν άμεσα, οι 5ετούς θητείας και οι συμβασιούχοι συνάδελφοι και να καλυφθούν με επιπλέον προσλήψεις, οι μεγάλες ελλείψεις που υπάρχουν στο προσωπικό του ΠΣ.
·         Καμιά κατάργηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών και Κλιμακίων και αναβάθμιση τους, με πλήρη στελέχωση σε προσωπικό, σύμφωνα με τις πραγματικές και σύγχρονες ανάγκες.
·         Αυξημένα μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των πυροσβεστών.
Αυτό είναι και το πλαίσιο διεκδικήσεων συμμετέχει η ΕΑΚΠ, στην ένστολη πανελλαδική κινητοποίηση της Ομοσπονδίας καθώς μόνο έτσι, σημειώνει «θα έχει προοπτική ο αγώνας μας».
Παράλληλα, δηλώνει πως είναι αντίθετη με τις προτάσεις της Ομοσπονδίας που συμπλέουν με τις πολιτικές της κυβέρνησης και διευκολύνουν τους σχεδιασμούς της, για να επιβάλλει το νέο νομοθετικό τερατούργημα σε βάρος μας» αλλά και πως «δεν εγκλωβίζεται σε διάλογο και διαβούλευση με την κυβέρνηση, για το πόσο θα πετσοκοφτούν τα δικαιώματά μας». 
Υπενθυμίζει μάλιστα όλες τις προειδοποιήσεις που είχε κάνει για τα παραπάνω η ΕΑΚΠ παλαιότερα και υπογραμμίζει πως «απαιτείται οργάνωση και αγώνας από όλους μας με ενεργή συμμετοχή. Να οργανώσουμε τον αγώνα μας σε κάθε υπηρεσία. Να κλιμακώσουμε τις κινητοποιήσεις πυροσβεστών το αμέσως επόμενο διάστημα, για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας. Παράλληλα, να συμμετέχουμε στους αγώνες όλων των εργαζομένων και του λαού με κατεύθυνση την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης, της ΕΕ και του ΔΝΤ Την πολιτική που θα φέρει και νέες μειώσεις στους μισθούς και τα εισοδήματά μας. Που διαλύει τη ζωή των εργαζομένων και του λαού μας, για να αυγατίζουν τα κέρδη των μεγαλοεπιχειρηματιών και των τραπεζών».

 

ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΩΝ

ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΩΝ
2017-01-19 22:57

Το κυπριακό από το 1974 είναι ένα διεθνές πρόβλημα εισβολής και κατοχής. Το 37% των εδαφών ενός ανεξάρτητου κράτους- μέλους του ΟΗΕ, της Κυπριακής Δημοκρατίας, εξακολουθεί και βρίσκεται υπό Τουρκική κατοχή, κατά παράβαση κάθε κανόνα του διεθνούς δικαίου. Στα 43 χρόνια που μεσολάβησαν από τότε, η Τουρκία επιχειρεί συνεχώς να καταλύσει την Κυπριακή Δημοκρατία, την οποία δεν αναγνωρίζει ως κράτος και να νομιμοποιήσει τα τελεσμένα του 1974 με συστηματικό σχέδιο εκτουρκισμού της κατεχόμενης περιοχής. Την εισβολή ακολούθησε η προσφυγοποίηση των Ελληνοκυπρίων, η μετακίνηση όλου του Τουρκοκυπριακού πληθυσμού στα κατεχόμενα εδάφη, ο εποικισμός τους με πληθυσμούς από την Τουρκία, η δημιουργία κρατικών δομών (ψευδοκράτος), η σύνδεση της οικονομίας τους και η δημιουργία υποδομών εξάρτησης από την Τουρκία (ύδρευση και ηλεκτροδότηση) και πάνω απ’ όλα η παρουσία 35.000 κατοχικού στρατού. Τα ψηφίσματα του Σ.Α. του ΟΗΕ καταδίκαζαν την Τουρκική κατοχή, χωρίς όμως να περιλαμβάνουν  τη λήψη μέτρων που προβλέπει η χάρτα του ΟΗΕ. Το μόνον που εξασφάλιζε η Κυπριακή Δημοκρατία είναι η διατήρηση της κρατικής της οντότητας. Οι συνομιλίες που ακολούθησαν όλα αυτά τα χρόνια μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και των Τουρκοκυπρίων με τη μεσολάβηση του ΟΗΕ, είχαν ως αποτέλεσμα την παρουσίαση σχεδίων  λύσης που οδηγούσαν σε διχοτόμηση του νησιού. Η Κυπριακή πλευρά έκανε συνεχείς παραχωρήσεις με την προτροπή των ΗΠΑ που ήταν η μόνη δύναμη ικανή να πιέσει την Τουρκία.

Ως πλαίσιο λύσης του Κυπριακού επιβλήθηκε σταδιακά η Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία, υποβαθμίστηκε ο διεθνής χαρακτήρας του προβλήματος  και άρχισε να προβάλλεται ως δικοινοτικό πρόβλημα μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων. Ενώ λοιπόν, η Τουρκία εφαρμόζει απαρέγκλιτα στο Κυπριακό την υψηλή της πολιτική όπως σχεδιάστηκε από τον Τούρκο πολιτικό Νιχάτ Ερίμ το 1955, για να καθιερωθεί ως μεγάλη περιφερειακή δύναμη, για την Ελλάδα δεν υπήρξε ενιαία σταθερή πολιτική και ίσχυσε η δήλωση ‘‘η Κύπρος κείται μακράν’’ και αργότερα το δόγμα ‘‘η Κύπρος αποφασίζει και η Ελλάδα συμπαρίσταται’’. Σημαντικές εξελίξεις για την Κυπριακή Δημοκρατία υπήρξαν η ένταξη στην Ε.Ε. το 2004 και ο καθορισμός της ΑΟΖ στις νότιες ακτές της. O εντοπισμός υδρογοναθράκων από τις πολυεθνικές  της ενέργειας  ανανέωσε το ενδιαφέρον των αγγλοαμερικάνων και της Ε.Ε. για λύση του Κυπριακού προβλήματος. Εντατικοποιήθηκαν λοιπόν, με καθοδήγηση των ΗΠΑ, οι διαδικασίες και γίνεται η ‘‘ανοιχτού ορίζοντα’’ Διάσκεψη στην Ελβετία.

Η Διάσκεψη εξελίσσεται ενώ βαθαίνουν οι ανταγωνισμοί μεταξύ των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων στην  περιοχή  και το διεθνές σύστημα βρίσκεται σε μια φάση μετάβασης ενόψει και της ανάληψης της προεδρίας των ΗΠΑ από τον Ντόναλντ Τραμπ.

 Στη Συρία και το Ιράκ ο πόλεμος συνεχίζεται, με την ανάμειξη της Ρωσίας, των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ, της Τουρκίας, των Κούρδων, του ISIS και άλλων δυνάμεων της Μ. Ανατολής. Οι Κούρδοι επιδιώκουν ν’ αποκτήσουν το δικό τους κράτους, ενώ οι τζιχαντιστές του ISIS  παραμένουν  παράγοντας αστάθειας στην περιοχή. Το Ισραήλ αφενός ενεργεί ως περιφερειακή ιμπεριαλιστική δύναμη σε σχέση με τους Παλαιστίνιους και αφετέρου στηρίζει την πολιτική ασφάλειάς του, πέραν από τις ΗΠΑ, σε πολιτικοστρατιωτικές συμμαχίες τόσο με την Κύπρο και Ελλάδα όσο και με την Τουρκία. Παράλληλα προωθεί την ενεργειακή του πολιτική, μετά τον εντοπισμό σημαντικών ενεργειακών κοιτασμάτων στην ΑΟΖ του, τόσο σε συνεργασία με την Αίγυπτο, την Κύπρο και την Ελλάδα, όσο και με την Τουρκία. Την ίδια ενεργειακή πολιτική συνεργασιών ακολουθεί και η Αίγυπτος που επίσης διαθέτει σημαντικά κοιτάσματα. Η Ρωσία έχει εδραιώσει την επιρροή της με τη στρατιωτική παρουσία της στη Συρία, έχει αναπτύξει ειδική σχέση με την Τουρκία και δεν επιθυμεί την πλήρη ΝΑΤΟποίηση της Κύπρου. Οι Η.Π.Α. και το ΝΑΤΟ ανταγωνίζονται τη Ρωσία στην περιοχή, στηρίζουν το Ισραήλ και τις πολυεθνικές εταιρείες ενέργειας και διαμορφώνουν το νέο πολιτικό και ενεργειακό χάρτη με πρόσχημα και την τρομοκρατία. Βέβαια, ο νέος πρόεδρος Τραμπ θα καθορίσει τις εφεξής προτεραιότητες.  Η Μ.  Βρετανία, μετά το Brexit, προβάλει την αξία των κυρίαρχων βάσεων στην Κύπρο ως ορμητηρίων του ΝΑΤΟ  για τις στρατιωτικές επιχειρήσεις  στην περιοχή.  Η Ε.Ε. επιδιώκει να εξασφαλίζει τα ενεργειακά συμφέροντά της, την ενδιαφέρει η αντιμετώπιση της ασφάλειας (ισλαμική τρομοκρατία και προσφυγικές ροές). Χρησιμοποιεί μάλιστα ως μοχλούς πίεσης προς Ελλάδα και Κύπρο, την οικονομική εξάρτηση.

Η Τουρκία είναι παρούσα στρατιωτικά από το Β. Ιράκ (πετρέλαια Μοσούλης) και τη Β. Συρία ως την Κύπρο και το Αιγαίο. Βέβαια, έχει και προβλήματα (Κουρδιστάν, τρομοκρατία, οικονομική κρίση, συνταγματική μεταρρύθμιση ως προτεραιότητα του Ερντογάν). Τα γεωστρατηγικά πλεονεκτήματα, της επιτρέπουν να διατηρεί προνομιακές σχέσεις με τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ, τη Ρωσία αλλά και την Ε.Ε. όπου μπορεί να ασκεί πιέσεις λόγω και του προσφυγικού και των μεταναστευτικών ροών. Στην Κύπρο έχει πετύχει τα περισσότερα στάδια της πολιτικής της και απομένει το στάδιο της κατάλυσης της Κυπριακής Δημοκρατίας και το ελέγχου του νησιού με τη διατήρηση των εγγυήσεων. Στην παρούσα φάση επιδιώκει επιπλέον,  τον έλεγχο και την εκμετάλλευση της κυπριακής ΑΟΖ αλλά και παρουσία της στην Ε.Ε. μέσω της Κύπρου. Η Ελλάδα λόγω της οικονομικής της εξάρτησης από την Ε.Ε. επικεντρώνεται στην προβολή της γεωστρατηγικής της θέσης και στη συνεργασία με το ΝΑΤΟ, για να αντιπαρατεθεί με την Τουρκία στην Κύπρο. Παράλληλα, επιχειρεί να αξιοποιήσει τις περιφερειακές της συμμαχίες με το Ισραήλ αλλά και με την Αίγυπτο στον τομέα της ενέργειας. Η ίδια η Κυπριακή Δημοκρατία φαίνεται σήμερα όσο ποτέ άλλοτε έτοιμη να αποδεχτεί τη νομιμοποίηση των τετελεσμένων της εισβολής και κατοχής. Αυτό οφείλεται ιδίως στη μεταπρατική αστική τάξη του νησιού που πρεσβεύει ότι η όποια λύση θα δημιουργήσει προϋποθέσεις οικονομικής ανάπτυξης. Πρέπει όμως να σημειωθεί και η σταδιακή άμβλυνση του στενού πολιτικού εναγκαλισμού Κύπρου-Ελλάδας, τα τελευταία χρόνια, ιδίως με την οικονομική κρίση. Δεν είναι τυχαίο ότι τα δύο μεγάλα κυπριακά κόμματα (δεξιά και αριστερά) στηρίζουν και μια προβληματική λύση που δεν διασφαλίζει πλήρως την ενότητα του νησιού, παρότι μια παρόμοια λύση, το σχέδιο Ανάν, απορρίφθηκε από τον κυπριακό λαό το 2004.

Η Διάσκεψη λειτουργεί στο πλαίσιο της αποδιεθνοποίησης του Κυπριακού προβλήματος, ως προβλήματος ξένης εισβολής και κατοχής. Ως διεθνές πρόβλημα έπρεπε να αποτελεί ζήτημα διεθνούς διάσκεψης με τη συμμετοχή όλων των κρατών-μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, των εγγυητριών δυνάμεων, της Κυπριακής Δημοκρατίας, της Ε.Ε. και των ενδιαφερόμενων κοινοτήτων-μερών. Η πραγματοποίηση της ως πενταμερούς διάσκεψης (δλδ. Ελλάδα, Τουρκία, Μ. Βρετανία και δύο κοινότητες) αποτελεί υποχώρηση της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Ελλάδας που συμμετείχε. Στη Γενεύη, η Κυπριακή Δημοκρατία ήταν απούσα με τη νομική της οντότητα,  όπως ακριβώς επιδίωξαν οι Τούρκοι που δεν την αναγνωρίζουν και τη θεωρούν εκλιπούσα. Σ’ αυτό συνηγόρησαν ο ΟΗΕ και η Ε.Ε. που συμμετείχε ως παρατηρητής, ενώ τα νήματα κινούσαν οι ΗΠΑ (υφυπουργός εξωτερικών Β. Νούλαντ). Ουσιαστικά, η Κυπριακή Δημοκρατία υποβιβάστηκε σε  Ε/Κ κοινότητα, δηλαδή στο ίδιο επίπεδο με την Τ/Κ κοινότητα των κατεχομένων.

Επίσης, η Κυπριακή Δημοκρατία δεν συμμετείχε ως συμβαλλόμενο κράτος στις διαπραγματεύσεις  για τη διεθνή διάσταση του Κυπριακού προβλήματος (εγγυήσεις ασφάλειας), όπου κυρίαρχα κράτη ήταν μόνον η Ελλάδα, η Τουρκία και η Μ. Βρετανία, γεγονός που την  καθιστά προτεκτοράτο για το οποίο αποφασίζουν άλλοι.

Συνεπώς, η αποδοχή της πενταμερούς διάσκεψης και η συνέχισή της, οδηγεί στην κατάργηση  της  Κυπριακής Δημοκρατίας, αναγνωρισμένου από το 1960 κράτους-μέλους του ΟΗΕ και από το 2004 κράτους-μέλους της Ε.Ε.

Οι βασικές πρόνοιες του πλαισίου λύσης του Κυπριακού, που συζητούνται και στην ‘‘ανοιχτού ορίζοντα’’ Διάσκεψη είναι:

Η σύσταση Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας (Δ.Δ.Ο).

Για την Τουρκική πλευρά η Κυπριακή Δημοκρατία είναι εκλιπούσα ως κράτος, αποτελεί απλά την Ε/Κ διοίκηση της νότιας Κύπρου που μαζί με τη Τ/Κ διοίκηση της βόρειας Κύπρου (δλδ. τα κατεχόμενα εδάφη) θα συνιδρύσουν ως δύο ισότιμα κρατίδια τη νέα διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία ως κεντρικό κράτος. Από την Ε/Κ πλευρά η Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία παρουσιάζεται ως μετεξέλιξη και συνέχεια της υφιστάμενης διεθνώς αναγνωρισμένης  Κυπριακής Δημοκρατίας. Η Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία αποτελεί ουσιαστικά συγκαλυμμένη συνομοσπονδία με εθνοφυλετική αντιπροσώπευση που δυναμιτίζει τη δημοκρατική αρχή της πλειοψηφίας, μέσω της πολιτικής ισότητας των κοινοτήτων και όχι των πολιτών. Οδηγεί  στην οριστική διχοτόμηση του νησιού σε δύο κυρίαρχα κράτη, που το ένα θα είναι μια Τουρκία εντός Ε.Ε. και το άλλο, το ελληνοκυπριακό, ελεγχόμενο από τους Τούρκους μέσω του κεντρικού κράτους και του συστήματος εγγυήσεων ασφάλειας.

Το μοντέλο διακυβέρνησης.

Το κεντρικό κράτος θα έχει πρόεδρο και αντιπρόεδρο, έναν από κάθε κοινότητα. Οι Τ/Κ ζητούν εκ περιτροπής προεδρίας, με δύο περιόδους Ε/Κ Πρόεδρο και μια Τ/Κ., καθώς και ειδικές πλειοψηφίες (ψήφο Τ/Κ) στις κυβερνητικές αποφάσεις. Παρότι η Ε/Κ πλευρά είχε δεχτεί την εκ περιτροπής προεδρίας, υπάρχουν σημαντικές διαφωνίες μεταξύ των δύο πλευρών.  Οι Τ/Κ ζητούν για τις συνταγματικές αλλαγές να απαιτείται προηγούμενη έγκριση των συνιστώντων κρατιδίων και όχι μόνον της κεντρικής νομοθετικής εξουσίας, όπως προτείνει η Ε/Κ πλευρά. Επίσης, απαιτούν ίση εκπροσώπηση σε όλα τα ομοσπονδιακά όργανα και αρχές, ενώ η Ε/Κ προτείνει τη σχέση δύο Ε/Κ προς έναν Τ/Κ. Στις διαδικασίες επίλυσης διαφορών, όταν δεν μπορούν να ληφθούν αποφάσεις έχει προταθεί η συμμετοχή ξένων δικαστών μέχρι και η λήψη αποφάσεων με κλήρωση. Η αρχή της πλειοψηφίας και η λαϊκή κυριαρχία, η βούληση ενός λαού καταστρατηγείται μέσα από μια πρωτοφανή για κράτους δικαίου πολιτειακή κατασκευή. 

Το εδαφικό.

Η Τ/Κ πλευρά ζητά το 29,2% των εδαφών υπό τη διοίκησή της και στο 60% της ακτογραμμής. Στον έλεγχό της ζητά να έχει τουλάχιστον τμήμα της  Μόρφου (ο Ερντογάν δήλωσε ότι θέλει όλη την περιοχή). Η Ε/Κ πλευρά αντιπροτείνει με έναν προβληματικό για την ασφάλεια και την άμυνα χάρτη το 28,2% και το 49,6%  της ακτογραμμής για την Τ/Κ διοίκηση. Ζητά την επιστροφή όλης της Μόρφου με την παραλία της (όπως προέβλεπε και το σχέδιο Ανάν), μέρος της Αμμοχώστου και κάποια χωριά. Στόχος των Ε/Κ να επιστρέψουν στις περιουσίες τους 90.000 πρόσφυγες. Με το χάρτη των Τ/Κ επιστρέφουν 65.00 περίπου. Οι Τ/Κ εξασφαλίζουν τον εθνοφυλετικό διαχωρισμό του κρατιδίου τους  με την απαγόρευση γενικά της εγκατάστασης Ε/Κ σ’ αυτό (ουσιαστικά, σύνορα μεταξύ των κρατιδίων της υποτιθέμενης ομοσπονδίας) και επιπλέον επιτυγχάνουν την παραμονή των παράνομων Τούρκων εποίκων, κατά παράβαση του διεθνούς δικαίου. Οι Ε/Κ  χάνουν για πάντα κατεχόμενες πόλεις και χωριά τους.

Η επιστροφή των περιουσιών.

Το 82,5% των περιουσιών στα κατεχόμενα εδάφη είναι ιδιωτική περιουσία των Ε/Κ προσφύγων.

Η Ε/Κ πλευρά επιδιώκει την επιστροφή των περισσότερων περιουσιών. Η Τ/Κ πλευρά που έχει εγκαταστήσει στις περιουσίες αυτές εποίκους, αντιδρά στις διεκδικήσεις και προτείνει κάποιες αποζημιώσεις και παραχωρήσεις ακαλλιέργητης κρατικής γης, επικαλούμενη τα δικαιώματα του χρήστη-σφετεριστή. Επίσης, οι Τ/Κ δεν επιθυμούν να επιστρέψουν μέρος των ελληνορθόδοξων θρησκευτικών μνημείων.

Η οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ).

Το ζήτημα της Κυπριακής ΑΟΖ και της εκμετάλλευσης των υδρογονανθράκων παραπέμπεται σε τεχνικές επιτροπές προς μελλοντική διευθέτηση, προφανώς για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των πολυεθνικών εταιρειών και των μεγάλων ιμπεριαλιστικών δυνάμεων. Η Τουρκία αμφισβητεί τις οριοθετήσεις της ΑΟΖ που έχει κάνει η Κυπριακή Δημοκρατία. Επίσης, μεταξύ Τουρκίας και Τ/Κ (ψευδοκράτους) έχουν γίνει οριοθετήσεις ΑΟΖ στις οποίες εμπλέκει και την κρατική τουρκική εταιρεία πετρελαίου.  

Η αποχώρηση του Τουρκικού κατοχικού στρατού.

Στην κατεχόμενη Κύπρο υπάρχουν 35.000 Τούρκοι στρατιώτες, καθώς και Τ/Κ δυνάμεις. Οι Τούρκοι επιδιώκουν να διατηρήσουν τα κατοχικά στρατεύματα τουλάχιστον για 10 ως 15 χρόνια και μετά να επαναξιολογηθεί η παρουσία τους. Αποδέχονται μόνο σταδιακή μείωση των δυνάμεών τους σε 10.000 στρατιώτες  (μεραρχία) με βάση μακροπρόθεσμο χρονοδιάγραμμα.  Η Κυπριακή Δημοκρατία αποδέχεται ένα μεγάλο χρονοδιάγραμμα σταδιακής αποχώρησης των Τουρκικών στρατευμάτων. Η Ελλάδα προτείνει την αποχώρησή τους με βάση συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αποχώρησης που θα έχει συνεχή ροή και έλεγχο. Το αίτημα της άμεσης αποχώρησης των Τουρκικών κατοχικών στρατευμάτων ως προϋπόθεση των συνομιλιών της λύσης, όπως προβλέπουν και τα ψηφίσματα του ΟΗΕ, δεν προβάλλεται ούτε από την Ελλάδα.

Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι η Τουρκία απέχει μόλις 45 ν.μ. από το νησί και μπορεί να επαναφέρει δυνάμεις, ενώ όλη η Κύπρος μπορεί να τεθεί αμέσως υπό τον επιχειρησιακό έλεγχο της Τουρκικής πολεμικής αεροπορίας. Πρακτικά, η αποχώρηση του Τουρκικού κατοχικού στρατού μπορεί να γίνει άμεσα. Να σημειωθεί ότι η ελληνική μεραρχία αποχώρησε από την Κύπρο σε 40 μέρες και η Ε.Σ.Σ.Δ από το Αφγανιστάν σε 8 μήνες.

Το ζήτημα των εγγυήσεων ασφάλειας.

Η Τουρκία απαιτεί τη διατήρηση της συνθήκης εγγυήσεων του 1960 για το νησί, καθώς και των επεμβατικών της δικαιωμάτων, προκειμένου,  πέραν από το Τ/Κ  συνιστών κράτος να ελέγχει όλη την Κύπρο και ουσιαστικά να καταστήσει τους Ε/Κ ομήρους τηςΗ Ελλάδα από την πλευρά της προτείνει μεν την κατάργηση  της συνθήκης εγγυήσεων του 1960 ως αναχρονιστικής αλλά συζητά την καθιέρωση νέου συστήματος διεθνών εγγυήσεων. Στη Γενεύη έθεσε την πρόταση για σύστημα εγγυήσεων της Ε.Ε. που απέρριψε αμέσως η Τουρκία. Επίσης,  πρότεινε εγγυήσεις με τη δημιουργία διεθνούς αστυνομικής δύναμης του ΟΑΣΕ, με αποστρατικοποιημένο το νησί και σε συνάρτηση με ένα σύμφωνο φιλίας Τουρκίας-Ελλάδας-Κύπρου. Η πρόταση αυτή, με την οποία συντάχθηκε και η Κυπριακή Δημοκρατία, καθιστά το νησί προτεκτοράτο υπό την κηδεμονία ξένων δυνάμεων. Η Μ. Βρετανία αναγκαστικά συμφωνεί στην κατάργηση του υφιστάμενου από 1960 συστήματος εγγυήσεων που παραβιάστηκε το 1974 από την Τουρκία και επιδιώκει ένα νέο σύστημα εγγυήσεων που θα ικανοποιεί τις επιδιώξεις της ίδιας και των ΗΠΑ και θα γίνεται αποδεκτό από την Τουρκία. Τέτοιο  σύστημα ενδέχεται να είναι μια πολυεθνική στρατιωτική παρουσία του ΝΑΤΟ στο νησί, ενδεχόμενα με εξασφάλιση μιας εντολής του ΟΗΕ, που θα νομιμοποιεί τα νατοϊκά στρατεύματα στο νησί. Είναι ένα σύστημα που ουσιαστικά νομιμοποιεί την παρουσία και Τουρκικών στρατευμάτων στο νησί με τν μανδύα του ΝΑΤΟ. Να σημειωθεί ότι το όποιο σύστημα ασφάλειας δεν θίγει το καθεστώς των κυρίαρχων  Βρετανικών βάσεων στην Κύπρο που εξακολουθούν και λειτουργούν ως ορμητήρια του ΝΑΤΟ στην περιοχή. Στο κομβικό ζήτημα των εγγυήσεων σημαντική είναι και η παρέμβαση  της Ρωσίας, που προτείνει ως πιο ενδεδειγμένη λύση, αυτή των εγγυήσεων από το Σ.Α. του ΟΗΕ. Η υλοποίηση της πρότασης αυτής απαιτεί  βέβαια τη συμφωνία και των άλλων μονίμων μελών του Σ.Α. του ΟΗΕ και βέβαια εξυπηρετεί και τα ρωσικά συμφέροντα στην περιοχή, αφού κάνει και την ίδια τη Ρωσία συμμέτοχο στην ασφάλεια του νησιού και αποτρέπει τη βάζει φραγμούς στην επικράτηση των χωρών-μελών του ΝΑΤΟ.

Γενικά, η όποια λύση του Κυπριακού με βάση  τη διαδικασία που αναλύθηκε με τις παρεμβάσεις των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων και τους ανταγωνισμούς των περιφερειακών κρατών, δεν μπορεί να είναι ούτε δίκαιη, ούτε βιώσιμη για το λαό της Κύπρου, ούτε να ωφελήσει τους άλλους λαούς της περιοχής, όποτε και αν ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση, όπως και αν διαμορφωθεί το τελικό περιεχόμενο μιας συμφωνίας, στο υφιστάμενο ή σε παρόμοιο πλαίσιο. Για την Κύπρο, θα σημαίνει την οριστική διχοτόμηση και τη σταδιακή διάλυση του κυπριακού Ελληνισμού. Για την Τουρκία την πλήρη επιτυχία της πολιτικής της με την κατάργηση της Κυπριακής Δημοκρατίας και τη νομιμοποίηση της εισβολής και κατοχής. Για την Ελλάδα, απώλεια εθνικού στρατηγικού της χώρου και έναρξη ενός νέου κύκλου πιέσεων για τη συρρίκνωση της  που θα περιλαμβάνει τη Θράκη και ιδίως τα νησιά του Αιγαίου και την  ελληνική ΑΟΖ, όπου ήδη υπάρχει η επικυριαρχία του ΝΑΤΟ.

Σαράντα τρία (43) χρόνια μετά την εισβολή του 1974,  η ‘‘ανοιχτού ορίζοντα’’  Διάσκεψη που συνεχίζεται, ανέδειξε το αδιέξοδο του πλαισίου, δηλαδή της Διζωνικής Δικοινοτικής  Ομοσπονδίας, ως λύσης του Κυπριακού προβλήματος και την ανάγκη να τεθεί το σωστό πλαίσιο επίλυσής του, ως πρόβλημα εισβολής και κατοχής. Ένα πλαίσιο διαπραγμάτευσης που θα οδηγήσει σε δίκαιη και βιώσιμη λύση, σημαίνει πρώτα απ’ όλα άμεση αποχώρηση όλων των κατοχικών δυνάμεων και την κατάργηση του καθεστώτος των εγγυήσεων. Σημαίνει λύση με διατήρηση της Κυπριακής Δημοκρατίας ως ενός ενιαίου κράτους, με μία κυριαρχία, μία ιθαγένεια, μία διεθνή προσωπικότητα, κοινή πατρίδα Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, χωρίς ξένες βάσεις και εγγυητές.

Δυστυχώς μετά το 2004 τα Κυπριακά κόμματα δεν έχουν κινητοποιήσει το λαό στην κατεύθυνση μιας λύσης πέραν από την ΔΔΟ. Η κυπριακή μεταπρατική αστική τάξη που εκφράζεται πολιτικά από τη δεξιά κυβερνητική παράταξη θεωρεί ότι η όποια λύση θα της επιτρέψει να αυξήσει το ζωτικό της χώρο. Η εργατική τάξη εκφράζεται από  το ΑΚΕΛ που έχει συμβιβαστεί με την όποια λύση,  θεωρώντας ότι η συνέχιση της παρούσας κατάστασης οδηγεί στην οριστική διχοτόμηση του νησιού. Μπορεί στη φάση αυτή να φαίνεται  ανέφικτη η λύση στο σωστό της πλαίσιο, κυρίως λόγω της Τουρκικής αδιαλλαξίας, όμως ζούμε σε ένα ρευστό διεθνές περιβάλλον που επιβάλλει τη διαρκή εγρήγορση και δεν πρέπει να υποτιμούμε τη δύναμη και την παρέμβαση των λαών στην πορεία των εξελίξεων, εφόσον το κυπριακό πρόβλημα διατηρείται ‘‘ζωντανό’’.

Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στην Ελλάδα, όπου τα αστικά πολιτικά κόμματα δεν ενημερώνουν το λαό, καλύπτοντας τις ευθύνες τους με τη αιτιολογία της συμπαράστασης  στις αποφάσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας, παρότι συμμετέχουν στο παιγνίδι του ανταγωνισμού με την Τουρκία και υπερθεματίζουν στην παρουσία των αμερικανονατοϊκών δυνάμεων στην περιοχή. Ακόμη και οι πρόσφατες ενστάσεις τους στην ενδοτική πολιτική της ηγεσίας της Κύπρου, όπως  εκδηλώθηκαν μέχρι και στη Διάσκεψη της Γενεύης, δεν βγάζει το κυπριακό πρόβλημα από το συζητούμενο πλαίσιο λύσης και ασφαλώς σχετίζεται με τη γενικότερη  ελληνική στρατηγική στις ελληνοτουρκικές θέσεις και ειδικά για την κυβέρνηση και με την αίσθηση ευθυνών που αναλαμβάνει στο συγκεκριμένο ζήτημα.   Μοναδική εξαίρεση το ΚΚΕ που με τη  συνεπή διεθνιστική και πατριωτική στάση και τις θέσεις του στο Κυπριακό, έχει αναδείξει πρώτο το πρόβλημα στην πραγματική του βάση, αυτή της εισβολής και της κατοχής και επισημαίνει τα αδιέξοδα του σημερινού πλαισίου λύσης και τους διαρκείς κινδύνους για την ειρήνη από τους ανταγωνισμούς των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων στην περιοχή.  Τις θέσεις του ΚΚΕ για ένα διαφορετικό πλαίσιο λύσης προσεγγίζουν και κυπριακά κόμματα του λεγόμενου μεσαίου χώρου, άλλα ελληνικά κόμματα  και πολιτικές κινήσεις σε Κύπρο και Ελλάδα, καθώς και επιστημονικά, πανεπιστημιακά και κοινωνικά forum (Κέντρο Ευρωπαϊκών και Διεθνών Υποθέσεων του Πανεπιστημίου Λευκωσίας κ.α.) τα οποία επεξεργάζονται εναλλακτικές προτάσεις στο πλαίσιο ανάδειξης του κυπριακού ως προβλήματος εισβολής και κατοχής, με αξιοποίηση των υφιστάμενων δυνατοτήτων. 

Εκτιμάται ότι το διχοτομικό σχέδιο σ’ αυτή τη φάση δεν θα περάσει, ούτε υπάρχουν τα δεδομένα να τεθεί σε δημοψήφισμα για έγκριση από το λαό.

Θα χρειαστεί να περάσουν αρκετοί μήνες, μετά την ανάληψη της εξουσίας των ΗΠΑ από τον πρόεδρο Τραμπ για  να δοθεί νέα ώθηση σε σχέδιο λύσης.

Ωστόσο, επιβάλλεται ο Κυπριακός λαός να είναι σε εγρήγορση, να αξιοποιήσει την πείρα του και να αγωνιστεί και να επιβάλλει ο ίδιος ένα νέο πλαίσιο δίκαιης και βιώσιμης λύσης  που να αποτρέπει τη διχοτόμηση.

Σε εγρήγορση πρέπει να είναι και ο ελληνικός λαός γιατί η όποια διχοτομική λύση στο Κυπριακό υπονομεύει και την κατάσταση στο Αιγαίο και βάζει σε μεγάλους κινδύνους τη διατήρηση της ειρήνης στην πατρίδα μας και την περιοχή μας.

                                                                       18-01-2017

                                                  Για την ‘‘Πρωτοβουλία Αποστράτων’’

                                             Γιώργος Παλιούρας Υποστράτηγος ΕΛ.ΑΣ. ε.α.

 

14 Ιαν 2017

«Οι Εξελίξεις στην Κύπρο και το Αιγαίο, Ανταγωνισμοί και Κίνδυνοι για την Ειρήνη»

Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ και η Κ.ΕΘ.Α. (Κίνηση για την Εθνική Άμυνα), μετά από πρόταση της τελευταίας, διοργανώνουν από κοινού, ανοικτή σύσκεψη με θέμα:
«Οι Εξελίξεις στην Κύπρο και το Αιγαίο, Ανταγωνισμοί και Κίνδυνοι για την Ειρήνη»

9 Ιαν 2017

Ανακοίνωση της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης Πυροσβεστών

Οι εργασίες του έκτακτου πανελλαδικού συνεδρίου της Ομοσπονδίας (Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.), με τη συμμετοχή των πρωτοβάθμιων ενώσεων, που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11-1-2017, πρέπει να έχουν ένα και μόνο στόχο:
Την άμεση οργάνωση και πραγματοποίηση μαζικών και δυναμικών κινητοποιήσεων και τη μετατροπή του Συνεδρίου σε πορεία διαμαρτυρίας στη Βουλή.
Η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών έχει προειδοποιήσει εδώ και αρκετούς μήνες, για το νέο σύστημα "καρμανιόλα" για τις μεταθέσεις, που θέλει να μας επιβάλλει και σημερινή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.
Θέλουν να μας ξεσπιτώνουν συνεχώς με μεταθέσεις και μετακινήσεις, για να μπαλώνουν τα τεράστια κενά του Π.Σ. σε προσωπικό. Θα μας διαλύσουν οικονομικά και θα ανατρέψουν τον οικογενειακό μας προγραμματισμό. Οι εξελίξεις που διαδραματίζονται τώρα, με τις εκπαιδεύσεις συναδέλφων από διάφορες περιοχές της χώρας, χωρίς τη θέλησή τους, με σκοπό να επανδρώσουν άμεσα τα αεροδρόμια της FRAPORT, προμηνύουν σωρεία μεταθέσεων και μετακινήσεων για χιλιάδες πυροσβέστες, όχι μόνο για τα αεροδρόμια, αλλά και για υπηρεσίες σε όλη τη χώρα.
Συνάδελφοι πυροσβέστες
Να μην ξεχνάμε ότι ο θεσμός του κανονισμού μεταθέσεων και των προλήψεων καταχτήθηκε πριν μια 20ετια με σκληρούς αγώνες από το νεοσύστατο συνδικαλιστικό κίνημα. Έτσι μπήκε φρένο στις ανεξέλεγκτες και χωρίς κριτήριο και χρονικούς περιορισμούς, αλλεπάλληλες μεταθέσεις των υπαλλήλων του ΠΣ για την κάλυψη των τεράστιων οργανικών κενών ή και για εκδικητικούς λόγους.
Για όλες αυτές τις εξελίξεις που διαδραματίζονται στην υπηρεσία μας, για τα μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία του Π.Σ., τις νέες επικείμενες μειώσεις στους μισθούς μας, αλλά και την κατάργηση πυροσβεστικών υπηρεσιών και κλιμακίων που αναμένεται άμεσα με την αναδιάρθρωση που προωθεί η κυβέρνηση, η ΕΑΚΠ πραγματοποίησε παραστάσεις διαμαρτυρίας και τη φετινή αντιπυρική περίοδο στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, καθώς και σε περιφερειακό επίπεδο.
Όταν η ΕΑΚΠ πραγματοποιούσε κινητοποιήσεις το καλοκαίρι, το προεδρείο της Ομοσπονδίας (Δ.Α.Κ.Υ.Π.Σ. - ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ - με τη στήριξη και των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ) και οι υπόλοιπες συνδικαλιστικές παρατάξεις του χώρου μας (Α.Ε.Π. ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ - ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ - ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ), με τη συνειδητή αδράνεια και αποχή τους, από το δρόμο του αγώνα, πρόσφεραν σημαντική βοήθεια και σε αυτή την κυβέρνηση για να συνεχίσει να υλοποιεί την πολιτική της, ενάντια στα δικαιώματά μας και σε βάρος της πυρασφάλειας της χώρας. Χαρακτηριστική είναι και η πρόσφατη ανακοίνωση της παράταξης ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ (4-1-2017), που ενώ αποδίδει ευθύνες στο προεδρείο της Ομοσπονδίας και στον Αρχηγό του Π.Σ., δεν κάνει καμία αναφορά για τις πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και των προηγούμενων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, που υλοποίησαν τις αντεργατικές πολιτικές και τις αποφάσεις της ΕΕ, ενάντια στα δικαιώματα του υπαλλήλων του Π.Σ.
Συναδέλφισσες - Συνάδελφοι
Η ΕΑΚΠ δεν προτείνει απλά κάποιες συναντήσεις και συζητήσεις. Καλεί τους πυροσβέστες σε συνεχή αγώνα για να πεταχτεί στα σκουπίδια ο νέος Κανονισμός Μεταθέσεων της κυβέρνησης. Να παλέψουμε για έναν δίκαιο Κανονισμό Μεταθέσεων στη βάση της πρότασης που έχουμε καταθέσει. Να μονιμοποιηθούν οι 5ετής θητείας και οι συμβασιούχοι συνάδελφοι και να καλυφθούν όλες οι ελλείψεις σε προσωπικό και εξοπλισμό του Π.Σ. με αύξηση των δαπανών του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Λέμε όχι στις προτάσεις της πλειοψηφίας της Ομοσπονδίας για τις μεταθέσεις και τις μετακινήσεις, που διευκολύνουν τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης.
Με αυτές τις θέσεις συμμετέχει η ΕΑΚΠ στο έκτακτο συνέδριο της Ομοσπονδίας.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους πυροσβέστες, ιδιαίτερα από την Αττική, να συμμετέχουν στο συνέδριο της Ομοσπονδίας την Τετάρτη  11-1-2017 και ώρα 10.00 στην Αθήνα (ξενοδοχείο STANLEY). Να απαιτήσουμε από το προεδρείο της Ομοσπονδίας, να μετατραπεί το συνεδρίου σε πορεία διαμαρτυρίας στη Βουλή. Να παρθούν αποφάσεις για ένταση και κλιμάκωση του αγώνα, το αμέσως επόμενο διάστημα.
Συμμετέχουμε ενεργά, μαζικά, διεκδικητικά. Διεκδικούμε λύση στα προβλήματά μας.

8 Ιαν 2017

Επαγγελματικά συνταξιοδοτικά Ταμεία: Τροποποίηση της σχετικής Οδηγίας της ΕΕ από το Ευρωκοινοβούλιο


Ένα από τα θέματα που έβαζε πριν ένα χρόνο το κάλεσμα της Πρωτοβουλίας για την υπεράσπιση του δικαιώματος στην κοινωνική μας ασφάλιση ήταν και τα επαγγελματικά ταμεία. Μη ξεχνάμε ότι με νόμο της, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ουσιαστικά πρότεινε στα Μετοχικά των ΕΔ και των ΣΑ να επιλέξουν με απόφαση των ΔΣ τους την μετατροπή των ταμείων τους σε επαγγελματικά. Τα Μετοχικά ταμεία των ΕΔ προς τιμή τους αρνήθηκαν την μετατροπή τους. 
Τα επικουρικά ταμεία των Σ.Α. μάλιστα προβλεπόταν αντί να ενταχθούν στο ΕΤΕΑ να μετατρέψουν τα Ταμεία επίσης σε επαγγελματικά. 
Είχε αναπτυχθεί μάλιστα μια ισχυρή τάση στις Ομοσπονδίες των Αστυνομικών και των Πυροσβεστών υπέρ της επαγγελματοποίησης των Ταμείων (ΤΕΑΠΑΣΑ το οποίο εντάχθηκε ήδη στο ΕΤΕΑΕΠ).
Η αρχική ιδέα περιλαμβανόταν στην Οδηγία 2003/41/ΔΚ.  Η τροποποιημένη οδηγία της ΕΕ για τις «Δραστηριότητες και εποπτεία των ιδρυμάτων που προσφέρουν υπηρεσίες επαγγελματικών συνταξιοδοτικών παροχών» υπερψηφίστηκε στις 24/11/2016 στο Ευρωκοινοβούλιο από Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, Σοσιαλδημοκράτες, Φιλελεύθερους, Συντηρητικούς - Μεταρρυθμιστές και Πράσινους. Το GUE και οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν «λευκό», ενώ το ΚΚΕ καταψήφισε την Οδηγία.
Βασικός στόχος της Οδηγίας ήταν από την αρχή και παραμένει η δημιουργία μιας μεγάλης εσωτερικής αγοράς στον κλάδο των επαγγελματικών ταμείων, η οποία προωθεί το μοντέλο των «τριών πυλώνων» και ειδικότερα την ανάπτυξη του δεύτερου (επαγγελματικά ταμεία) και τρίτου πυλώνα (ιδιωτική ασφάλιση), σε βάρος των δημόσιων συστημάτων ασφάλισης (πρώτο πυλώνα).
Έτσι τα κράτη - μέλη μαζί με την ΕΕ επιτίθενται στα δημόσια ασφαλιστικά συστήματα, περιορίζοντας τις συντάξεις και τις παροχές τους προς τους ασφαλισμένους και ταυτόχρονα ενισχύουν θεσμικά τους δύο ιδιωτικούς πυλώνες.
Τα ταμεία αυτά όμως, όπως και τα αμιγώς ιδιωτικά, δεν δίνουν καμία εγγύηση για το ύψος των παροχών προς τους δικαιούχους, ενώ αυτές εξαρτώνται από την τύχη των επενδύσεων που γίνονται με τις εισφορές των ασφαλισμένων. 
Στην περίπτωση μάλιστα των επαγγελματικών ταμείων, ο κίνδυνος αυτός αφορά και στην πορεία της χρηματοδοτούσας εταιρείας ή μιας ομάδας επιχειρήσεων στην οποία εργάζονται οι ασφαλισμένοι ενός τέτοιου ταμείου, αφού μια τυχόν χρεοκοπία της - και τέτοιες στον καπιταλισμό είναι καθημερινές - συμπαρασύρει και τα ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων σε αυτή (π.χ. «Enron» στις ΗΠΑ παλιότερα, «British Home Stores» στην Αγγλία πιο πρόσφατα).
Η Οδηγία είναι πολύ διαφωτιστική σχετικά με τη σκοπιμότητα των επαγγελματικών ταμείων, αναφέροντας χαρακτηριστικά:
«...Είναι σημαντικό επειδή τα συστήματα Κοινωνικής Ασφάλισης υφίστανται ολοένα και μεγαλύτερες πιέσεις, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι οι πολίτες ενδέχεται να βασίζονται ολοένα και περισσότερο στο μέλλον σε επαγγελματικές συνταξιοδοτικές παροχές για τη συμπλήρωση των μελλοντικών συνταξιοδοτικών αποταμιεύσεων. Τα ιδρύματα επαγγελματικών συνταξιοδοτικών παροχών διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για τη χρηματοδότηση της οικονομίας της Ένωσης (...). Δεδομένων των δημογραφικών εξελίξεων στην Ένωση καθώς και της κατάστασης όσον αφορά στους εθνικούς προϋπολογισμούς, οι επαγγελματικές συνταξιοδοτικές παροχές αποτελούν πολύτιμη προσθήκη στο δημόσιο συνταξιοδοτικό σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης...».
Στη πράξη δηλαδή, αυτό που επιδιώκεται, δεν είναι η προσθήκη εισοδήματος για τους ασφαλισμένους, αλλά η αντικατάσταση των συνεχώς συρρικνούμενων συνταξιουχικών εισοδημάτων από τα δημόσια συστήματα (που... «υφίστανται ολοένα και μεγαλύτερες πιέσεις») με μία μη δεσμευτική υπόσχεση ότι στο μέλλον ο ασφαλισμένος θα πάρει κάποια συμπληρωματική παροχή.
Πολύ καθαρά η Οδηγία δηλώνει επίσης, ότι η προώθηση των επαγγελματικών ταμείων δεν αποβλέπει σε τίποτα άλλο παρά στη «χρηματοδότηση της οικονομίας της Ένωσης», δηλαδή την χρηματοδότηση των καπιταλιστικών ομίλων από τις εισφορές των ασφαλισμένων με άλλα λόγια με το υστέρημα των εργαζομένων.
Η επίκληση του «δημογραφικού», που θεωρείται δεδομένο από την Οδηγία, γίνεται, ώστε οι ασφαλισμένοι να αποδεχτούν την περικοπή των χρηματοδοτήσεων των δημόσιων συστημάτων από τους κρατικούς προϋπολογισμούς και την εργοδοσία.  

Ένας επιπλέον στόχος της αναδιατύπωσης της σχετικής Οδηγίας είναι να διευκολύνει ακόμη περισσότερο τη διασυνοριακή δράση των Ταμείων αυτών. Στο πλαίσιο αυτό, δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς όχι απλά συνταξιοδοτικών παροχών, αλλά ολόκληρου του συνταξιοδοτικού καθεστώτος από ένα κράτος - μέλος σε άλλο. Επιτρέπει, επίσης, τη χρηματοδότηση τέτοιων ταμείων από επιχειρήσεις με έδρα άλλο κράτος - μέλος από αυτό που λειτουργούν τα Ταμεία.
Όλα αυτά, βέβαια, «κουμπώνουν» και με την εξυπηρέτηση της ακόμα μεγαλύτερης κινητικότητας της εργατικής δύναμης, από κλάδο σε κλάδο, ακόμα και από χώρα σε χώρα, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες αυτών που διαθέτουν το πολύ χρήμα και άρα με τη δημιουργία όρων για βαθύτερη εκμετάλλευση χωρίς «όρια» και χωρίς σύνορα.

Ο έλεγχος και η εποπτεία που θεσπίζει η Οδηγία, είναι αντικειμενικά αδύνατο να αποτρέψει τέτοιες περιπτώσεις και χρησιμεύει μόνο σαν «στάχτη στα μάτια» των εργαζομένων. Πολύ περισσότερο που η Οδηγία κατοχυρώνει την «επενδυτική ελευθερία» τέτοιων Ταμείων και την κατοχύρωση της ελευθερίας κίνησης των κεφαλαίων τους στην εσωτερική αγορά της ΕΕ, γεγονός που σημαίνει ότι τα Ταμεία αυτά δεν κινδυνεύουν μόνο από την πτώχευση της εταιρείας - χρηματοδότη τους, αλλά και από το χρηματιστηριακό τζόγο στον οποίο επενδύονται τα αποθεματικά τους.
Αντίστοιχα, οι «επενδυτικοί κανόνες» της Οδηγίας, δεν μπορούν παρά να χαρακτηριστούν σαν ευχολόγια, αφού αν και δίνονται οδηγίες περί «σύνεσης» και αποφυγής «υπερβολικής έκθεσης σε κινδύνους», την ίδια στιγμή επιτρέπεται η «επένδυση σε παράγωγα», δηλαδή σε χρηματοοικονομικά προϊόντα που από τη φύση τους αποτελούν την κορωνίδα του οικονομικού ρίσκου και του απροκάλυπτου τζόγου.
Τα επαγγελματικά ταμεία από τη φύση τους δεν μπορούν να εγγυηθούν και το ύψος των παροχών προς τους ασφαλισμένους. Έτσι, η μόνη υποχρέωση δεν συνίσταται στο ύψος των παροχών, αλλά στην «ενημέρωση» του δικαιούχου για τις περικοπές που αποφασίζουν τα Ταμεία.
Χαρακτηριστικά είναι όσα κυνικά και …. χωρίς ντροπή αναφέρονται στο άρθρο 57: «Τα ιδρύματα ενημερώνουν τους δικαιούχους σχετικά με τυχόν μειώσεις του ύψους των οφειλόμενων παροχών, πριν από τη λήψη οποιασδήποτε απόφασης σχετικά με τυχόν μειώσεις αυτού του είδους» και «όταν οι δικαιούχοι φέρουν σημαντικό βαθμό επενδυτικού κινδύνου κατά τη φάση πληρωμής, τα κράτη - μέλη διασφαλίζουν οι δικαιούχοι να λαμβάνουν τακτικά και εγκαίρως κατάλληλες πληροφορίες»...
Η κοροϊδία δηλαδή στο απόγειό της! Τα κράτη - μέλη διασφαλίζουν την... πληροφόρηση για το πόσο θα κοπεί η παροχή, αλλά δεν διασφαλίζουν την ίδια την παροχή. Επομένως  στο ζήτημα με τις περιβόητες επιστολές Κατρούγκαλου προς τους συνταξιούχους για τις περικοπές στις επικουρικές συντάξεις, δεν πρωτοτύπησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Ακολούθησε τις... «βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές»!

7/1/2017
Γιάννης Ντουνιαδάκης υποναύαρχος ΠΝ ε.α.


Διαβάστε περισσότερα: http://protovoyliaapostraton.webnode.com/arthra/